tisdag 8 mars 2011

En mamma berättar - utbrändhet - en glutenfri kost gör underverk

En mamma skriver följande tankeväckande historia:

".....-Jag var så sjuk när jag var gravid. När jag födde mitt andra barn var jag helt slut och jag kunde knappt gå.
När min andra son föddes var jag riktigt sjuk, hade lågt antal blodplättar. Jag kan säga att han verkade slö hela tiden efter födseln. Det var inte förrän han var 4-5år som vi undantog honom helt från gluten (och jag med) som han verkligen verkade komma till liv. 


Jag tror att han inte riktigt fått full näring förrän vi tog bort honom från glutenkällorna. Fram till dess gick han alltid som på "tomgång" 
Jag var så illa ute vid graviditeten att han även fick dålig näringstillförsel då, och detta kan inte ha varit bra. 

Jag kunde sedan se min äldre son "gå ner sig" vid sju års ålder. Han började överkänslig och hade dessa hemska utslag över hela kroppen ... och kronisk bihåleinflammation. Det var ungefär den tiden jag själv "gick in i väggen.

Här är dock en tanke. Jag kan inte se hur någon kan ha varit sjukare än jag var med mitt andra barn. Jag var en katastrof. Men nu, med en glutenfri kost, är båda mina barn ok. De verkar vara friska som barn ska vara (sällan sjuka), och de verkar kunna fokusera och fungera bra i skolan".






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar