tisdag 8 mars 2011

Bageriernas manipuleringar - vinsterna styr!

Tidigt år 2010 tog jag i mina utredningar runt modernt spannmål och gluten, kontakt med en av våra största kvarnar och som även är knutet till en av våra största bagerier.

Jag talade med deras produktansvarige och han talade sig varm över deras teknik vid malningen och även hur bageritekniken gått framåt och att slutprodukterna var en höjdpunkt och konsumenterna var nöjda med alla produkterna.

Han talade nästan oavbrutet i 20 minuter tills jag avbryter honom och presenterar mina undersökningar för honom och hur skadligt spannmålet blivit och att det rena gluten som tillsätts i degen ger direkta tarmskador...och upphov till följdsjukdomar varav flera med dödlig utgång.

Han blev precis tyst i luren en lång stund efter min redogörelse och han sade sedan: - "Det var som fan...vem kunde ana detta...mycket intressant..."




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar