fredag 1 mars 2013

Aspergermamman. Sönernas förbättringar på en gluten och mjölkfri kost

Utdrag:"Sönerna är inte botade från varken autismen eller ADHDn, men mår idag så oerhört mycket bättre på en kost utan gluten och mjölk. Avsikten har aldrig varit att bota sönerna. Vi älskar dem precis sådana som de är. De är två underbara aspergare med ADHD. Men de har båda mått väldigt dåligt.

Nedan har jag sammanställt min tro, över vad som blivit bättre av vad. Eftersom vi tagit bort gluten och mjölk vid olika tidpunkter, kan jag särskilja detta. Bara för att jag beskriver vad jag tror om mina barn, betyder inte att jag hävdar att det är så här för alla. Jag är statistiker och är därmed mycket väl medveten om att nedanstående inte är bevis för något. Men det är min berättelse".

Läs hela inlägget här: http://aspergermamma.blogspot.se/2013/02/tema-kost-sonernas-forbattringar.html

Pseudonymen "Aspergermamman" har under lång tid följt denna blogg, nedan utdrag av kommentar publicerad på denna blogg den 22 november 2011.


http://www.matochhalsa.se/artikel/barnpsykiatern-ratt-kost-har-positiv-effekt/343


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar