lördag 4 juni 2011

Svenska Celiakiförbundet ger dig inte sanningen! Håller en lögn levande!



Svenska Celiakiförbundet har inga ärliga avsikter att ge dig den VERKLIGA sanningen, utan den finns bara till för att hålla den etablerade lögnen fortsatt levande att endast  1% (EN) av folket är drabbat, hålla kritik och svar inom gruppen av egna medlemmar, detta kan jag direkt härleda och grunda till att själv tidigare varit medlem under flera år samt även från från intervjuer och utsagor från ett stort antal andra medlemmar

Samhällets styrning för övrigt fungerar likadant nästa överallt, ta t.ex. fackförbundet Kommunal, här ser du samma mönster, du får en tidning som medlem och i den tidningen kan du läsa eller skriva av dig ilska och kritik i  små insändare eller debattinlägg...men du kommer inte längre än till medlemmarnas ögon och öron...det stannar inom förbundet av egna medlemmar.

Fler förbund och föreningar har "skapats" för att hålla debatten och kopplingarna till skadorna av spannmålet borta från medborgarna i samhället, som t.ex Astma & Allergi förbundet, Demens förbundet, Ehler-Danlossyndrom riksförbund, Reumatikerförbundet, Hjärt & Lungsjukas Riks Förbund, Riksföreningen för ME-patienter (trötthetssyndrom), osv, osv...perfekta instrument för vår stat att hålla besvär och "information" inom grupperna...att inte låta folket se "kopplingarna" till den verkliga sjukdomsalstraren.

Svenska Celiakiförbundet har en "generalsekreterare"! (från vårdapparaten) och bara här måste varningsklockor börja ringa att något är FEL! Tilläggas kan att denna själva inte lider av celiaki!

Svenska Celiakiförbundet hjälper INGEN, du får en tidning i din brevlåda som du betalar dyrt för, men som sagt ingen AKTIV hjälp kan du förvänta dig, så spar dina prenumerations pengar till annat!.

I svenska Celiakiförbundets tidning "CeliakiForum" (bytt namn år 2015 från att tidigare hetat "Bulletinen" ), visas inga sjuka människor upp eller bilder på allvarliga skador som celiaki och glutenintolerans orsakar, istället får du se en idyll av friska välmående vackra människor med stora leenden och kritvita tänder.  
(man verkar efter år 2015 ha tagit till sig kritiken på celiakiförbundet och ändrat på detta).


Svenska Celiakiförbundet och läkarkår står varandra nära, här är ett exempel:

2009 träffades 200 läkare och dietister från hela landet på Grand Hotell i Stockholm och blandade föreläsning med mingel. Man hade på agendan: "Celiaki-från ovanlig barnsjukdom till ett folkhälsoproblem".


Svenska Barnläkarföreningen arrangerade dagen och Svenska Celiakiförbundet "deltog" praktiskt i arrangemanget.

TROTS att Svenska Celiakiförbundet har 24000 medlemmar! OCH samarbetar med läkarkår görs INGA nämnvärda större framsteg...Antalet sjuka i glutenrelaterade sjukdomar bara stiger år efter år...

Svenska Celiakiförbundet med fler förbund och föreningar för sjuka (av spannmål och mejerier) och deras trovärdighet kan anses förbrukad...med råge...många låter sig nog inte luras längre i upplysta tider.


8 kommentarer:

  1. Får jag fråga om vad-kramper och myrkrypningar vad som kan orsaka det?
    Hänger det ihop med gluten också?
    //Mariann

    SvaraRadera
  2. Bla låga järndepåer är känt vid restless legs syndrom (RLS)

    Kopplingarna till Celiaki är ganska tydliga och den järnbrist som uppstår (ferritin).
    Personer med RLS bör få sin nivå av serum ferritin testad.

    Hos övervägande delen av patienter som lider av Glutenintolerans/Celiaki märker en påtaglig skillnad efter införandet av en strikt Glutenfri kost och att man också tar kosttillskott i form av vitaminer-mineraler för att bygga upp dom brister som uppstår genom den skadade tarmen som inte kan ta upp näringsämnen på rätt sätt.

    *Glöm inte att brist på järn och folat är en markör för Celiaki !
    /Micke

    SvaraRadera
  3. Jo detta fick jag verkligen uppleva själv ja, men det var ganska kul att se hur de försvarade o sen hånade mig o tog bort focuset på ämnet o började förlöjliga mig istället. Jag är säker på att det fanns folk i bakgrunden sen som säkert sökte seriöst efter infon själv. De letade förtvivlat efter länken sen till gruppen i facebook men hittade den inte eftersom jag tagit bort den o alla inläggen, o de undrade vart jag tagit vägen....hihihih. De gaddar sig ihop där inne på läkare o dietister men ävne folk från tv4 m.fl. allt för att hålla masken uppe.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag är 36 år, kille, har haft problem med stickningar, myrkrypning, surr, i vaderna och särskilt i fötterna sedan 2002 (det kom akut från ingenstans). Har provat att utesluta gluten från och med årsskiftet och det har faktiskt gjort lite skillnad, besvären är något mindre nu. Antar att det kan ta längre tid att bli bra än fem månader? Har gjort hårmineralanalyser tidigare som visat på en allmän mineralbrist, det enda jag hade "för mycket av" var koppar.

    SvaraRadera
  5. Micke Skribent9 juni 2011 kl. 22:41

    Hej Diana och Anonym ! Diana ang din kommentar där du skriver att du blev påhoppad inne på Celiakiförbundets forum förvånar mig inte alls, självklart vill man inte att sanningen kommer ut och flyter upp till ytan.

    Till "Anonym" vill jag säga, ge inte upp ! Det kommer att ta tid att läka tarmen ibland upp till 3år innan du märker en påtaglig skillnad. Jag rekommenderar även att du tar ett kosttillskott som är rikt på mineraler.
    /Micke

    SvaraRadera
  6. Det var inget vidare förbund detta så det är bra att du tar fram problemen i dagsljuset. Jag har själv blivit mer känslig mot både gluten och laktos dom sista åren. Jag är ofta orkeslös och det blir inte mycket gjort men jag har ju i och för sig både en nackskada och en allvarlig utmattningsdepression bakom mig. Jag har gått igenom alla undersökningar vad gäller magen och allt ser hur bra ut som helst och då får man diagnosen IBS. Läkaren sa att jag skulle dra ner på fibrer och det blev faktiskt lite bättre. Han menade på att vissa tarmar inte kan smälta och tillbodogöra sig ett för stort intag av fibrer. Jag får läsa ikapp mig lite här eftersom jag missat en del du skrivit. Du är verkligen kreativ som tagit reda på så mycket och är så kunnig i ämnet. Jag håller med om att det är fler och fler som drabbas av både gluten och laktosintolerans och även fibromyalgi.

    Ha en fin dag
    http://wiper.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  7. Det är inte populärt vill jag lova att jag presenterar min utredning direkt till svenska folket, mängder av kommentarer inkommer som KRÄVER att jag ska uppge mina källor, läkarnamn, vilka patienter eller personer som ingått i studierna, mina samarbetspartners, att jag inte ska påstå att sjukdomar ska sättas i samband med maten, att jag ska överlåta forskningen åt våra forskare...(som aldrig gör större framsteg, osv....verkar vara ömma tår lite varstans....

    Då jag presenterar informationen som journalistisk direkt till allmänheten behöver jag samtidigt skydda mina källor och uppgifter för vidare publikationer även i framtiden...inget av materialet på bloggen hade publicerats om det inte funnits grund för det,ytterst märkligt att allt i detta landet först måste ifrågasättas...valet är upp till var och en att pröva sig fram , om man nu vill ta chansen att kanske bli bättre och friskare...alla verkar inte vilja det med opublicerade kommentarer i åtanke...

    Läs istället och ta till er av dom som försökt och som ser förbättringarna...det är enklare, än att ihärdigt kritisera mitt arbete i spaltmilskommentarer....
    /Micke Skribent

    SvaraRadera
  8. Jag fick min diagnos fibromyalgi för 7 år sedan av en respekterad reumatolog. Under hela mitt yrkesverksamma liv har smärtan och trötthet varit oerhört påfrestande , för att inte nämna problemen med nattsömnen! Jag har nu ätit glutenfritt under 14dagar och jag kan inte tro den positiva förändringen efter denna korta tid! Jag har sovit hela natten i flera nätter och faktiskt vaknat utvilad, jag kan inte dra mig till minnes när det hänt sist, måste vara många år sedan. Smärtan och tröttheten har blivit betydligt bättre. För min del kan jag säga att gluten inte har en plats längre.Jag vet att det bara har gått lite mer än 2 veckor, men jag känner min kropp och att något positivt och bra händer. Jag kommer att återvända hit och berätta mera hur jag känner mig. Gluten ,mjölk och rött kött är puts väck på min nuvarande meny :)

    SvaraRadera