torsdag 13 november 2014

Psoriasis kan förbättras av en glutenfri kost! Glutenintolerans


För ungefär 3 månader (2014) sedan träffade jag en äldre man som haft sina händer svårt angripna av psoriasis med klåda och hudfjällning under många år. Jag föreslog honom att sluta med gluten helt och hållet, samt att inta D-vitamin, så jag gav honom en burk av PurePharmas D3 i kokosolja för att sporra honom lite grand.

När vi nu åter träffades för ca 1 månad sedan så hade ungefär 2 månader förflutit sedan han slutade helt och hållet med gluten. Han höll fram sina händer och sade till mig "titta vad som hänt!...de har börjat läka fint", och han sade "du hade rätt, tänk om jag vetat detta långt innan, vad det hade besparat mig plåga och läkarbesök med en massa onödiga mediciner."...

Jag har nu lagt honom i min lista av dem med glutenintolerans jag följer utvecklingen hos som börjat med en glutenfri kost...och tilläggas kan att han beslutat sig för att även äta mejerifritt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar